مردی که زن دومش را به قتل رسانده بود از قصاص نجات یافت + عکس تولیت آستان قدس رضوی: مرکز درمان ناباروری بشری برای اقشار آسیب‌پذیر که توان مالی ندارند، ایجاد شده است آموزش‌های تخصصی یک ساله برای زوجین در آستانه ازدواج برگزار می‌شود هزینه ۱۳۴۶ میلیارد تومان برای بیمارستان رضوی از سال ۱۳۹۹ تاکنون وزیر بهداشت در مشهد: مراجعه یک میلیون ‌و ۲۰۰ هزار نفر به مراکز درمان ناباروری کشور در سال گذشته مشاوره رایگان روانشناسی برای زوجین در سال اول زندگی مشترک مشکل تک‌جنسیتی سالمندی پیش روی کشور است بزرگ‌ترین مرکز درمان ناباروری شرق کشور در مشهد افتتاح شد + فیلم آیا برای سالمندی جمعیت آماده‌ایم؟ | جمعیت سالمندان جهان تا ۲۵ سال دیگر دو برابر می‌شود حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حوادث ناشی از بارندگی خراسان‌رضوی دچار حادثه شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید ۲ دارو بر پایه گیاه زعفران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد هوس خوردن برخی غذا‌ها نشان‌دهنده برخی کمبودها در بدن شماست ۵ دلیل که چرا آب گوجه‌فرنگی برای سلامتی شما مفید است ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی سه‌شنبه (یکم خرداد ۱۴۰۳) حریق بزرگ انبار چوب در جاده کلات مشهد اطفا شد + عکس حقوق همه بازنشستگان امروز پرداخت می‌شود، بازنشستگان تامین‌اجتماعی نگران نباشند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند
سرخط خبرها

بوم کسب‌وکار برای مشاغل خانگی زنان راه‌اندازی شود

  • کد خبر: ۸۹۸۸۹
  • ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
بوم کسب‌وکار برای مشاغل خانگی زنان راه‌اندازی شود
اهل فن می‌گویند راه توسعه پایدار شهر از رونق کارگاه‌های تخصصی تولید بومی و محله می‌گذرد و بوم کسب و کار یک زبان مشترک برای ارتباط افراد و ترسیم افکار و جمع‌بندی نظرات آن‌هاست.

نازنین محمدرضازاده | شهرآرانیوز؛ بحران‌های اقتصادی، در پی تحریم‌ها و هم‌چنین از بین رفتن یک میلیون و ۹۰۰ هزار فرصت شغلی به دلیل همه‌گیری کرونا در سال گذشته در کشور سبب شده است ضرورت سرمایه‌گذاری بر مشاغل خانگی زنان، ایجاد اشتغال رسمی و پایدار و تثبیت اشتغال در شرایط کنونی در اولویت دستور کار نهاد‌های مسئول در استان‌های کشور قرار گیرد.

شناسایی و تقویت مزیت‌های شغلی خانگی و خرد در هر استان با هدف تکمیل زنجیره ارزش آن‌ها نقش مهمی در جهت سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، توسعه آموزش‌های کسب‌و‌کار متناسب با نیاز کسب‌و‌کار منطقه‌ای، بهبود کیفیت فضای کسب‌و‌کار و رفع موانع تولید را ایفا می‌کند.

توجه به ایجاد و توسعه کسب‌ و‌ کار‌های محلی و خرد پربازده و هم‌چنین مشاغل خانگی در حاشیه شهر‌ها با هدف اشتغال‌زایی برای بانوان با در نظر گرفتن مزیت نسبی تولید در هر منطقه، عامل مهمی در جهت کمک به افزایش نرخ اشتغال رسمی پایدار، کاهش فقر و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی و رفاه خصوصا در زنان سرپرست خانوار و رشد تولید در مناطق حاشیه‌نشین است.

مطالعه درباره توان‌سنجی محله و توسعه کسب‌و‌کار‌های تخصصی با توجه به مهارت بانوان در هر محله و توان منطقه موجب تولید بهینه و کاهش هزینه‌های تولید، افزایش کیفیت تولید، مدیریت ریسک در تولید، بهبود سیستم توزیع و بازاررسانی و ... می‌شود.

بوم‌کسب‌ و‌ کار محلی برای مشاغل خرد، الگویی برای تدوین و ثبت مدل فعلی مورد استفاده در کسب‌وکار یا تدوین یک مدل کسب‌و‌کار جدید است. به‌علاوه، به طور خلاصه و سریع، با نمایش دادن جزئیات هر کسب‌و‌کار، به مدیران واحد‌های تولیدی کمک می‌کند تعاملی بهینه میان بخش‌های مختلف کسب‌و‌کار خود داشته باشند و فعالیت‌های خود را به شکل سیستمی و هماهنگ پیش ببرند.

بوم‌کسب‌وکار یک زبان مشترک برای ارتباط افراد و ترسیم افکار و جمع‌بندی نظرات آن‌هاست. این بوم شامل یک جدول است که از اجزایی شامل زیرساخت‌ها، ارزش پیشنهادی محصول، کانال‌های توزیع محصول تولیدشده، نحوه ارتباط با مشتریان، جریان درآمدی، ساختار‌های هزینه‌ای، شریک‌های کلیدی، و منابع مورد نیاز برای تولید محصول تشکیل شده است.

این ابزار فوایدی را برای مدیران فراهم می‌کند که عبارت‌اند از: معرفی کسب‌ و‌ کار به سرمایه‌گذار‌های جدید و شریک‌های تجاری در آینده، فراهم آوردن دید کلی و سیستمی به کسب‌ و کار قبل از صرف هزینه‌های هنگفت، شفافیت و تمرکز بهتر روی عوامل محرک کسب‌و‌کار، انعطاف‌پذیری بیشتر برای تغییر مدل و نشان دادن همه تأثیر تغییرات در یک صفحه، شناخت بهتر تیم کسب‌وکار از چشم‌انداز کاری مدنظر و به عبارتی شفافیت اطلاعات کسب‌وکار.

طراحی ساده و دسترسی آسان به اپلیکیشن بوم‌ساز کسب‌وکار استاندارد مشاغل خانگی و خرد زنان به نحوی که همه گروه‌های هدف بتوانند از آن استفاده کنند و از مزایای آن بهره ببرند با هدف اشتغال پایدار خانگی و تاب‌آوری در این نوع کسب‌و‌کار‌ها امری حائز اهمیت است.

مشاغل زنان در حاشیه شهر عموما خانگی هستند و اندازه آن‌ها کوچک است. در این کسب‌و‌کار‌ها برای نمونه خیاطی یک خانم هم‌زمان حسابدار، طراح، الگوساز، برشکار، فروشنده، بازاریاب و ... است. اگر قرار به توسعه کسب‌و‌کار و توسعه مهارت بانوان و هدایت آن‌ها به سمت اشتغال گروهی و پایدار محلی در اولویت باشد، باید هر بانو ذوق و مهارت خود را در کار پیدا کند و یک بخش کار را به عهده بگیرد و کار را با تیم‌سازی ادامه دهد.

در این صورت، آموزش طراحی بوم‌کسب‌و‌کار به صورت تخصصی و تعیین جایگاه‌ها و نحوه ارتباطات در سیستم ضرورتی انکارناپذیر خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->